Translate

utorak, 2. prosinca 2014.

X-Reality čip u Sony televizorima – ključne karakteristike.

Nakon što je 2006. predstavljen Wega Engine HD, a 2008. Bravia Engine koji je dosegnuo tri inkarnacije, Sony u 2011. godini predstavlja X-Reality – novi procesor slike koji bi trebao biti revolucionaran korak u BRAVIA liniji televizora. Kao uvertira za nadolazeći test Sony EX320 i ostalih modela, donosimo kratak pregled novosti koje možemo očekivati od X-Realityja.
Sve do kasnih 70-ih, televizori su se koristili za gledanje TV programa i tada nije bilo različitih izvora signala, te razlika u njihovoj rezoluciji i parametrima. Danas je situacija mnogo složenija, te korisnici uz TV program gledaju sadržaje preko raznih izvora, od jako kompresiranih, slabe rezolucije, video zapisa pa do Blu-ray diskova slike i zvuka visoke kakvoće. Prvi spomenuti zapisi iako češće gledani na malim monitorima, zbog prodiranja internet servisa i web pretraživača u televizore, sve se češće gledaju na velikim ekranima uz značajan kompromis.
Svjestan situacije s raznolikim sadržajima, Sony 2011. godine predstavlja X-Reality procesor slike s novim algoritmima za procesiranje signala i novim Large Scale Integrated (LSI) krugovima.
X-Reality se koristi na svim BRAVIA televizorima iz 2011. godine ulaznog modela BX320. Među ostalim modelima će se naći klasičan X-Reality (CX, EX i NX), dok će napredniji X-Reality PRO biti ekskluziva HX serije. Upravo je X-Reality PRO najzanimljiviji jer su upravo u njemu integrirane sve novosti koje pogoni dvojezgreni procesor.
X-Reality posjeduje slijedeće tri ključne karakteristike:
– redukcija smetnji,
– I/P konverzija/skaliranje i
– poboljšanje karakteristika slike
Redukcija smetnji koje nastaju uslijed nesavršenosti kompresije digitalnih podataka i njihove produkcije ključan su segment na kojem je Sony poradio s X-Reality sustavom. Redukcija smetnji kod jako kompresiranih sadržaja trebala bi biti znatno smanjena sustavima za:
– redukciju šuma (titranje piksela)
– MPEG redukciju šuma u vidu blokova uslijed kompresije i
– redukciju točkastih smetnji – dot noise reduction
I/P konverzija/skaliranje se bavi pravilnim prikazom isprepletenih filmskih, video i animacijskih kadenci kako ne bi došlo do trzanja i pojave zakrivljenih linija na objektima (moire). Novost je i mogućnost podešavanja konverzije s naglaskom na kvalitetu, odnosno brzinu izvođenja (unutar naprednog izbornika). Skaliranje slike bi trebalo osigurati kvalitetan prikaz materijala koji nisu nativne rezolucije panela (poglavito standardnih rezolucija), te bi novi algoritmi trebali čistiti sliku od nazubljenosti i stepeničastih efekata.
Optimizacija i poboljšanje slike se temelji na razdvajanju informacija iz video signala na individualne komponente, podešavajući teksturu, vanjske bridove, kontrast i na kraju boje. Od ovih poboljšanja bi najviše trebao profitirati signal niske rezolucije i velike kompresije.
Uz navedena poboljšanja X-Reality PRO ide korak dalje u poboljšanju slike, dodavajući slijedeće dvije funkcije u procesor slike (XCA7 LSI):
Uspoređivanje uzoraka s bazom podataka
X-Reality PRO koristi bazu podataka različitih video signala s kojom uspoređuje ulazni signal i pronalazi slične uzorke u bazi na temelju kojih prilagođava sliku za najbolji rezultat. Na temelju podataka iz baze moguće je predvidjeti putanje objekata i mapiranje piksela.
Super mapiranje bitova
Za reduciranje posterizacije i gradacija X-Reality PRO proširuje standardni 8-bitni video na 14-bitova. Time se reduciraju linije u nijansama koje ne postoje u originalnom materijalu, čime se izglađuje prikaz boja. Rezultat je gotovo istovjetan 14-bitnoj gradaciji na 8-bitnom panelu.
Motionflow – nova nomenklatura
2011. godina donosi promjene i u segmentu interpolacije slike na zaslonima osvježavanja 200Hz. Zbog prihvaćanja tehnika kao što su Black Frame Insertion (ubacivanje crnih okvira slike) koje su izvorno usavršene za prikaz 3D sadržaja, Motionflow je poboljšan što se pokretne rezolucije tiče uz još bolju eliminaciju zamućenja i trzanja. Sony naziva ove promjene “kvantnim skokom”, te se nova nomenklatura temelji na performansama u usporedbi sa standardnim video signalom, umjesto najveće brzine panela.
Nova imena su slijedeća:
Motionflow XR 200 (200Hz Panels + LED Backlight Blinking)
Ubacuje novi okvir između postojećih okvira kako bi se smanjio rascjep između uočenog i stvarnog pokreta u kombinaciji s LED osvjetljenjem.
Motionflow XR 400 (200Hz Panels + LED Backlight Blinking + Black Frame Insertion)
Ubacuje tri nova okvira između postojećih okvira kako bi se smanjio rascjep između uočenog i stvarnog pokreta u kombinaciji s LED treptajućim osvjetljenjem (LED Backlight Blinking) i ubacivanjem crnih okvira (Black Frame insertion).
Motionflow XR 800 (200Hz Panels + LED Backlight Line Blinking + Black Frame Insertion)
Ubacuje tri nova okvira između postojećih okvira kako bi se smanjio rascjep između uočenog i stvarnog pokreta u kombinaciji s linijskim LED treptajućim osvjetljenjem (LED Backlight Line Blinking) i ubacivanjem crnih okvira (Black
Frame insertion).
Iz opisa nove značajke zvuče jako dobro, no tek će testovi pokazati koliko su doista razlike velike u odnosnu na Bravia Engine 2 i 3 koji je bio aktualan do 2011. godine.

Nema komentara:

Objavi komentar